Aktiv vecka.

Ett tag sedan jag skrev(hela två dagar), men det har varit mycket som har hänt under dessa dagar. Söndagen så var det först mitt första pass med den “gristräning” som numera är mitt konditionspass. 3 timmar tog det att ta sig igenom det, där lite mer än 2 timmar är med hög puls. Efter det så var mina ben helt slut. Det var svårt att bara gå i trappor, men samtidigt så var det väldigt härligt. Efter lite mer än en timmes vila hemma så bar det av till björkskatan för att spendera lite tid på hotell M, så som min favvo-ewe kallar det. För hon anlände i lördags så det kommer inte att bli en lugn stund alls denna vecka. Massor med spelande blev det.

Idag var även en full dag. Först labb på morgonen(där endast en av tre ordinarie dök upp) följt av lätt träning. Sedan skulle det förberedas med mat inför kvällen då jag har erbjudit mina tjänster till S&M om de behöver det nu för att få ordning på allt nu efter tillskottet. Det blev en klassisk kycklingguck med pasta, men då jag hade möte mellan 16:30 till 17:00 så förstekte jag lök, svamp och kyckling innan. Vilket gjorde att det endast tog 20 minuter att slänga samman det hela. Totalt sett blev det 5 portioner för de närvarande och ytterligare 3 matlådor till S&M, vilket uppskattades så de har lite mycket just nu. Ingen aning varför dock 😉

Resten av veckan kommer att vara: träning på morgonen och ha skoj och spela massor med Wii med Ewe, S&M m.fl. på eftermiddagarna/kvällarna. Så en lite mer aktiv vecka än vanligt, men nu skall jag i säng så jag klarar av morgondagens konditionsträning.

4 comments

Skip to comment form

    • Liza on February 16, 2010 at 17:24

    LIte nyfiken bara; hur ser ditt “gristräningspass” ut? vad har du för upplägg, vilka maskiner och övningar kör du?
    Har du nån vilotid under passet eller kör du bara på 180minuter?

    Hälsa och Krama Ewe från mig =) (S,M,E&M också såklart!)

    • Linus on February 16, 2010 at 22:17
      Author

    Mitt “gristräningspass” är först 7 minuter uppvärmning på cykel. Direkt följt av 3×20 minuter på crosstrainern där jag kör något som heter “total body” som ändrar motståndet var 57 sekund och byter håll på “armarna” från skjut på till dra lite om vartannat. Sedan blir det 2×30 minuter på cykel med “random hill” där motståndet ändras var 87 sekund. Grundinställningen är motstånd 9 (på skalan 1-20) på alla maskiner. Jag “varvar ner” efter varje del med de inkluderade 2 minuterna i programmet och vilar kanske 2 minuter stillastående mellan varje omgång, vilket ungefär är tiden det tar att byta maskin(om det skall göras) och dricka lite vatten. Det skall vara samma “vila” mellan varje omgång är det tänkt.

    Grundtanken är medel till hög belastning, med en puls konstant över 120 och en vila på 4 minuter mellan belastningarna. Ren utmattnings och uthållighetsträning alltså.

    • Liza on February 17, 2010 at 09:50

    tackar! Inget dålig pass du kör inte 🙂 Kul, det borde ge ganska tydliga resultat snart!

    KEep up the good work och akta dig för skador!

    • Linus on February 17, 2010 at 16:55
      Author

    Har kommit fram till att med det upplägget jag har just nu med 3 kond. pass och 2 “styrke” pass i veckan ligger väldigt nära den mängd som jag tränade när jag var fullt uppe i min “simkarriär” för 15+ år sedan 😀

Comments have been disabled.