Vägning vecka 45

  • BMI: 33.96 (33.67)
  • Vikt: 105.2 kg (104.3 kg)
  • Wii ålder: 37 år (41 – 38 – 29)

Så det gick uppåt när det gäller vikten denna vecka, något jag inte är direkt förvånad över. Det har blivit väldigt mycket pajer, godis och annat gott den senaste veckan men även väldigt mycket stillasittande. Inte minst igår då jag var som skalman, antingen så åt jag eller så sov jag. Väldigt skönt så här i efterhand, men inte direkt optimalt för att hålla vikten.

Jag har även kommit fram till att jag måste hitta något annat sätt att träna. Tidigare så byggde det på att jag alltid var nära gymmet och hade mycket tid över, något som definitivt inte stämmer längre. Så det blir att tänka ut något nytt. Kanske börja simma igen, eller lite mer enklare saker som armhävningar/sit-ups hemma i lägenheten. Det skulle ju vara bra om det även gick att utföra i Kirkenes.

2 comments

  1. CROSSFIT!!!
    -kan utföras varsomhelst, kräver inte massor med tid, är ASjobbigt och GÖRsköj =)
    -Om du inte har tillgång till kettlebells, vikter och skivstänger finns det MASSOR med program baserade på enbart den egna kroppsvikten. alternativt ta en sten i lagon storlek eller vadhelst som råkar finnas till hands…
    -Är något för tungt eller svårt till att börja med?? skala ner! Om du inte komme rpå hur, googla och kolla youtube-klipp eller skicka ett mess så kanske jag kan komma med tips!

  2. Får se vad det blir, men just crossfit var en av de sakerna som jag började fundera på. Denna rotation till Kirkenes så blir det dock badbyxorna som följer med för att se om jag kommer iväg och simma alls.

Leave a Reply

Your email address will not be published.