Full rulle.

Jag vet inte var dagarna tar vägen, men försvinner snabbt är något de faktiskt gör. Tyckte dagen hade precis startat och rätt vad det är så är det efter 16 och solen har börjat försvinna. Konstigt värre skulle man ju kunna säga. Morgonens träning var faktiskt riktigt skön, där det tog lite mer än vanligt då jag fick två jobbiga “backar” på cykeln. Det börjar kännas som att träningen inte längre ger någon effekt, även om jag vet att den gör det. Efter dagens 2 timmar och 20 minuter tog det endast en minut för att pulsen skulle återgå till den normala och så även för andningen. Musklerna var lite trötta, men förutom en väldigt svetting tröja så kunde man inte se eller märka att jag hade tränat. Vill ju vara sådär utpumpad igen så man däckar i soffan, men det varar endast i den där minuten. Väldiga problem som ni förstår.

Idag skall jag titta lite närmare på en extra modul som jag har försök leka med. Det är för att lista de senaste 50 sakerna man har skapat på hemsidan(inte denna då, utan för arbetet). Kan ju bli användbar, samtidigt som jag inte riktigt vet hur vissa saker skall lösas. Mycket av detta arbete beror ju på hur HLRC vill ha sin hemsida, något som jag fortfarande inte har den blekaste aning om. Så det jag tar tillfället i akt att testa en massa moduler och så som kan komma till användning, och vilka det blir i slutändan får de själva bestämma.

På fredag så skall jag även testa att göra sushi själv. Köpte allt “som behövs” igår förutom wasabi då den för tillfället var slut på hyllan. Men det skulle komma upp mer, snart… Det som skall göras är rullar (eller maki som det heter) med grönsaker då det är billigast och nog enklast att hantera den första gången. Annars så lär det bli räkor eller crabsticks som kommer att användas.

2 comments

  1. Vaddå att träningen inte ger resultat, inte längre totalt utpumpad och pulsen återgår snabbt. Ett av de tydligaste resultaten kanske?? 😉 Fast kroppen vänjer sig förvånansvärt snabbt vid en viss belastningsnivå!
    Lägg till en kort slutspurt (2min trampa absouta maxhastigheten) eller testa att åka motståndet stegvis tills det tar stopp sista 5-10 minutrarna (håll jämnt tempo, helst nåt medelhögt) så ska du få känna på utpumpad! Är bland det bästa som finns att verkligen inte orka en enda sekund till. Men det är svårt att våga ta ut det där sista, eller att öka belastningen hela passet så att man hamnar på en ny högre snittnivå som ger samma resultat. Lätt att tro att man inte orkar lika mycket som man faktiskt gör o så blir man lite besviken i slutet att man inte tog i lite till….

    Sushi…mmmm…. gott!! Viktigaste är att lyckas med proportionerna risvinäger/socker/ris, föälj instruktionerna bara så ska det nog bra =) Avocado eller röd paprika är mina favvisgrönsaker, eller lätt förvällda morötter. I maki är det nästan överflödigt med fisk eftersom det ändå mest smakar ris =) Äter hellre fisken vid sidan av med enbart soya och wasabi… måste nog också göra sushi snart, blir ju jättesugen bara jag tänker på det! Kan du inte skicka ner lite?

  2. Jo, jag är inte direkt missnöjd med att jag kan köra ett tvåtimmars pass som är hårt och bara en minut senare vara redo för mer tortyr. Har ju satt en bortre gräns på 2 timmar aktivt per pass av den anledningen, så jag inte har sönder något. Men jag saknar den där härliga men ändå hemska känslan av träningsvärk, som om jag missar någon viktig del av träningen 🙂

    Jag skall försöka spara något men risken(eller chansen) är minimal att det kommer att finnas något kvar. Har tänkt använda gurka, avokado och kanske lite ädelost bara för att…

Leave a Reply

Your email address will not be published.