Risk för hälsa.

Det kommer att bli ett “hälsoinlägg” här nu…

Första träningsdagen är avklarad. Det blev kanske inte så jättemycket tränat, men jag tog mig ner för att titta runt då jag inte har varit inne i StiL’s nya lokaler tidigare. Totalt sett blev det 1,2 mil på en cykel, vilket i efterhand var precis lagom för mina ben. Jag hade säkert kunnat pressa lite hårdare i 1-2 mil till, men tanken är ju att jag skall få det att fungera med att gå till gymmet minst 4 gånger i veckan. Dock så är jag faktiskt imponerad av lokalerna så det borde inte bli för svårt, även om jag försökte komma in med mitt ICA kort istället för StiL kortet. Det skall inte alltid vara lätt…

Jag funderar fortfarande på i vilken ordning jag skall göra saker och ting, men den plan som skall testas är följande:

  • Uppe ur sängen och ha ätit frukost till kl 8, vilket innebär väckning kl 06:30
  • Mellan 8-12 skall jag ha ungefär en timmes effektiv träning, vilket lär bli 2 timmar på gymmet.
  • Lunch senast kl 13 som skall vara lagad mat(eller micrade matlådor)
  • Middag runt 17-18 som skall vara lätt(typ ett större mellanmål)

På detta sätt får jag bra mat innan träning och efter träning, vilket har varit det största problemet att jag blivit så förbaskat hungrig under träning eller direkt efter. Nu är det liksom inbyggt i dagen. Och om jag behöver vara någonstans under förmiddagen så går det att tidigarelägga allt så jag är på gymmet när de öppnar kl 07.

Som en start känns detta upplägg helt rätt, så vi får se hur det går de närmaste veckorna. Tanken är även att på varje lördags morgon väga mig med hjälp av Wii Fit så jag får BMI och min “ålder” en gång i veckan. Inte helt säker på att siffrorna kommer att dyka upp i bloggen, men den som lever får se 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published.